De geflopte WK-campagne met dansende bouwvakkers van supermarktketen Jumbo is niet alleen de schuld van het reclamebureau, vinden de leden van een panel dat wekelijks reclamecampagnes beoordeelt voor marketing- en mediaplatform Adformatie.

In de bijdrage van deze week gaan marketingbaas van NN Group Mariëlle Krouwel en directeur van marketingbureau Abovo Maxlead Willem-Albert Bor onder meer in op de geflopte Jumbo-reclame voor het WK.

Krouwel wijst erop dat niet vergeten moet worden dat Alfred, het advertentiebureau van Jumbo, vele succesvolle campagnes voor de supermarkt heeft gemaakt. Daarnaast heeft de adverteer zelf, in dit geval dus Jumbo, ook een verantwoordelijkheid en is het dus nooit de schuld van het reclamebureau alleen.

Krouwel: “Als de Jumbo WK-case ons een ding leert, dan is het wel dat dit soort blinde vlekken ons allemaal bekend zijn en dat het een ieder van ons ook een keer kan overkomen.”

LEES HIER het hele artikel bij Adformatie: De nieuwe van Achmea: relevant en een tikkie activistisch