• Op de campus van het Health & Innovation District (HID) in Amsterdam kwamen wetenschappers en professionals van start-ups en scale-ups bij elkaar.
  • Tijdens de netwerkbijeenkomst bespraken ze onder meer hoe wetenschappelijke kennis kan worden omgezet in een verkooppaar product of dienst.
  • HID speelt daar een rol in, omdat bedrijven bijvoorbeeld sneller toegang krijgen tot getalenteerde onderzoekers.
  • Lees ook: Startups halen minder groeigeld op in eerste kwartaal 2023

Hoe vindt een wetenschappelijk idee zijn weg naar het bedrijfsleven? Dat en meer werd besproken tijdens een netwerkbijeenkomst op het Health & Innovation District (HID) in Amsterdam Nieuw-West, waar verschillende wetenschappers en professionals van start- en scaleups bij elkaar kwamen, meldt platform M&A.

HID is uniek omdat het de enige campus is met een focus op oncologie, immunologie, hematologie en transfusiegeneeskunde. Buren als het MSC, het Nederlands Kanker Instituut/Antoni van Leeuwenhoek (NKI/AVL) en bloedbank Sanquin werken er al nauw samen. Daarnaast zijn er verschillende organisaties neergestreken, zoals Lumabs dat werkt aan een technologie die bloeddiagnostiek drastisch verbetert.

Op het event bespraken ‘campusbewoners’ en professionals binnen life sciences hoe de wetenschappelijke kennis kan worden omgezet commerciële diensten of producten. HID speelt daar een rol in, laat Lumabs weten. Het bedrijf heeft sneller toegang tot getalenteerde onderzoekers waardoor het tot oplossingen komt die de gezondheidszorg beter en betaalbaarder maken.

Lees het artikel op M&A: Hoe het Health & Innovation District Amsterdam netwerkmogelijkheden creëert