• Heineken stopt vanwege de coronapandemie tijdelijk met het sponsoren van evenementen als tennistoernooi US Open.
  • De bierbrouwer snijdt in de uitgaven aan mediabureaus en advertentiekosten als onderdeel van een grotere kostenbesparing van 2 miljard dollar.
  • Volgens de Amerikaanse marketingbaas Jonnie Cahill gaat Heineken zich concentreren op streamingdiensten en andere digitale media.

Heineken probeert consumenten op te zoeken waar ze zich bevinden. Dat is tijdens de coronapandemie in toenemende mate op de bank.

De bierbrouwer verlegt daarom de aandacht van traditionele advertenties en het sponsoren van live-evenementen naar streamingdiensten. 

Gedurende de pandemie is Heineken steeds meer van zijn marketingbudget gaan besteden aan digitale advertenties, zegt de marketingbaas van Heineken in de VS, Jonnie Cahill, in een interview met Insider.

Verder lezen?

Word abonnee van Business Insider

    • Toegang tot Nederlandstalige Premiumartikelen en rekentools
    • Een website zonder reclamebanners
    • Loopt na een maand automatisch af
    • Nederlandse en Engelse premiumartikelen
    • Toegang tot onze rekentools
    • Een website zonder reclamebanners
    • Flexibel: elk moment opzegbaar
    Voordelige keuze
    • Nederlandse en Engelse premiumartikelen
    • Toegang tot onze rekentools
    • Een website zonder reclamebanners
    • Flexibel: elk moment opzegbaar