De Frietboutique baarde eerder al opzien met een patatje kaviaar en een frietje boerenkool.

Nu verkoopt de luxe friettent tijdelijk de ‘Cheesy Diego’. Dat is een frietje met cheddarkaassaus, Ocean Beef pastrami, jalapeño, bosui en rode paprika, schrijft de Snackkoerier.

Oprichter Sammy en Pebbles van De Frietboutique hebben de nieuwe creatie bedacht samen met chefkok Diego Buik. Het gerecht is geïnspireerd op de Philly Cheesesteak uit het Amerikaanse Philadelphia, een langwerpig broodje met dungesneden vlees en gesmolten kaas.

De ‘Cheesy Diego’ staat behalve in de vestigingen van De Frietboutique in Amsterdam en Rotterdam ook op het menu in de pop-up-burgerrestaurants ‘Burger Atelier’ van Diego Buik in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Delft.

De Frietboutique gebruikt bijzondere patatjes als deze ‘Cheesy Diego’, het patatje kaviaar (€17,50!) en een patatje met boerenkool en worst om aandacht te trekken.

Maar uiteindelijk bestellen mensen toch het vaakst een traditioneel patatje met, gaf oprichter Pebbles van Noorden eerder dit jaar toe tegen Business Insider: "Het meest verkochte frietje is nog steeds gewoon het patatje mayo."

De Frietboutique betrekt de frieten van boer Alwin Bos uit Haarlemmermeer en bakt ze in de schil vanwege de smaak en de vitaminen die daarin zitten. De frietspeciaalzaak levert ook frieten aan de restaurants van topkok Ron Blauw.

LEES OOK: McDonald's laat zien hoe kipnuggets gemaakt worden