“Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin.” Dat is de slechtste slogan van het jaar geworden. Daarmee won de Arnhemse visbar De Zilte Zeemeermin de dubieuze titel. De visbar kreeg een kwart van de stemmen en bleef het UWV voor, met ‘Werken met zinhoud’.

Het was de achtste keer dat het platform Slechte Slogans de verkiezing organiseerde. De afgelopen week kon iedereen via de site zijn stem uitbrengen op de tien genomineerde reclamekreten. In totaal brachten 3992 stemmers 7055 stemmen uit.

In totaal waren tien slogans genomineerd. Dit is de volledige uitslag:

  1. Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin – vismarkt en visbar Zilte Zeemeermin
  2. Werken met zinhoud – UWV
  3. Uit onze handen uw tanden – Steven de Vries Tandtechniek
  4. Shop en kom tot jeselfie – Groupon
  5. Je rijbewijs hale, doe je bij die kale – Rijschool Rayactie
  6. Keuzestress? Wij helpen je graag met een worst kaas scenario – Kaashuis Tromp
  7. Geen geëikel recycle – P. van der Veldt transporten
  8. Wij verkopen uw huis. Nogal fidus. – Fidus makelaardij
  9. Verbieb jezelf! – de Bibliotheek
  10. Op één na de beste! – Lobatrans bezorgdienst (Rotterdam-Albrandswaard, Zuid-Holland)

Eerdere winnaars zijn onder meer “We doen wel vrouwen maar knippen ze niet” (barbier), “Zit je haircut” (kapper) en “Iedere paal gaat erin” (heibedrijf).

Volgens de organisatie legt de verkiezing de deelnemende ondernemers overigens geen windwieren.

LEES OOK: Slogan Wc-eend ‘beste ooit’ dankzij GeenStijl

Lees ook op Business Insider