Het iconische Hollandse zeepmerk Driehoek is ‘te klein’ voor Unilever en komt in handen van een Haarlemse ondernemer.

De Haarlemmer, Marcel Belt, brengt duurzame, groene schoonmaakmiddelen op de markt en wil het 120 jaar oude merk nieuw leven inblazen, meldt het Financieele Dagblad.

Belt, oud-manager van Unilever, startte vorig jaar met zijn merk Marcel’s Green Soap. Ook Driehoek moet geprofileerd worden als een ‘groen’ product.

Unilever denkt dat Driehoek bij Marcel’s Green Soap meer aandacht krijgt en kans heeft om te groeien. “We hebben wel geprobeerd om het te laten groeien, maar daarvoor is heel veel aandacht nodig”, verklaart een Unilever-woordvoerder.

Supermarkten reageren volgens Belt positief dat hij het merk overneemt. Nu staat Driehoek in de winkels nog in de ‘bodembak’, maar hij hoopt komende jaren hoger in de schap te komen. Volgens Albert Heijn verkoopt Driehoek nog goed. “Het is een product waar klanten zeker nog loyaal aan zijn”, zegt een woordvoerder. ‘Traditioneel vanuit vroeger, maar ook omdat het een milieuvriendelijk schoonmaakmiddel is.”

De ondernemer wil de Driehoek-producten verder verduurzamen. Zo denkt hij onder meer aan een verpakking van biologisch afbreekbaar plastic. “De groene schoonmaakrevolutie is in volle gang.”