“Yippie! is even met pauze”, staat er op de website van de Amsterdamse startup.

In een interview met Emerce geeft CEO Maurice Kroon uitleg: het bedrijf is failliet.

Yippie! is een prijsvergelijker die eind 2013 is opgericht door Kroon. De startup ontwikkelde een browserplugin die meekijkt tijdens het online shoppen en automatisch kijkt of een product in een andere webwinkel goedkoper is. Ook is er een app, waarbij je de barcode van een product in de winkel kunt scannen om de prijzen elders te vergelijken.

Zo’n 70.000 consumenten maken gebruik van de prijsvergelijker. Elke keer dat een consument iets koopt bij een webshop via Yippie! krijgt de startup een commissie.

Te veel deals

Yippie! groeit aanvankelijk razendsnel. De prijsvergelijker wordt verkozen tot Beste Retail Innovatie van 2015 en het aantal werknemers verdrievoudigt binnen een jaar tijd. Ook sluit de startup deals met bedrijven als Burger King, zodat die gericht aanbiedingen kunnen doen aan klanten.

En daarin is het bedrijf iets te gretig geweest, geeft Kroon toe tegenover Emerce. "We zijn veel overeenkomsten aangegaan in een betrekkelijk korte tijd. Die bleken niet allemaal even handig in elkaar te zitten. Achteraf gezien hadden we aan sommige deals meer aandacht moeten besteden."

Kroon wil niet ingaan op wat er precies mis is gegaan. In december bleek dat Yippie! de boel financieel niet meer rond kon krijgen, daarop is bijna drie maanden later faillissement aangevraagd. "We hadden een paar domme en klassieke bedrijfsfouten gemaakt", zegt Kroon.

Maar dit betekent nog niet het einde van het bedrijf. De komende maanden sleutelt Kroon met een team van acht mensen aan een nieuwe versie van Yippie! Slanker, effectiever, schaalbaarder. "We komen terug. Beloofd", meldt de website.

LEES OOK: Alexander Klöpping vertelt waarom Nederland een prima plek voor startups is