Unilever gaat niet meer adverteren op pornosites. Dit laat de producent van verzorgingsproducten en levensmiddelen aan de BBC weten nadat er in het Verenigd Koninkrijk ophef was ontstaan over de reclames van Unilever-dochter Dollar Shave Club op pornosite Pornhub.

De Britse krant Sunday Times zette eerder vraagtekens bij de reclames op Pornhub. De pornosite zou onvoldoende doen om illegale content tegen te gaan. Unilever zegt tegen de BBC zich ernstig zorgen te maken over de kwestie en floot Dollar Shave Club terug. De Amerikaanse scheermesjesverkoper die in 2016 werd overgenomen slijt zijn producten via internet direct aan consumenten en was tot nu toe vrij om zijn marketing zelfstandig in te richten.

Unilever zegt ook geen weet te hebben gehad van de reclamecampagne van Dollar Shave Club. Het moederbedrijf beloofde dat geen enkel merk van
Unilever ooit nog op pornosites zal worden aangeprezen.

Campagne met lage kosten en groot bereik

Dollar Shave Club had eerder dit jaar een tijdelijke campagne op Pornhub. In een van de advertenties was te lezen: “Als je onze badkamerproducten gebruikt, hoef je deze site niet meer zo vaak te bezoeken.”

Eerder bestempelde de leiding van Dollar Shave Club de advertentiecampagne op Pornhub als strategisch, met lage kosten en een groot bereik. Pornhub heeft dagelijks 110 miljoen unieke bezoekers. Daarvan is 71 procent man.

LEES OOK: Unilever koopt met Dollar Shave Club niet alleen scheermesjesbedrijf, maar ook een businessmodel