Het Rotterdamse online printplatform Helloprint, in Nederland bekend onder de naam Drukzo, heeft een investering van 3 miljoen euro opgehaald.

“Wij worden regelmatig benaderd door partijen die graag een belang in Helloprint willen nemen, maar tot op heden vonden we hier niet de juiste partij”, zegt directeur Hans Scheffer (34) woensdag in een persbericht.

“Nadrukkelijk waren en zijn wij niet op zoek naar een investeerder die louter en alleen geld in Helloprint stopt, aangezien wij onze groei zelfstandig kunnen financieren. Wij waren wel op zoek naar een ondernemende investeerder die expertise toevoegt, die weet hoe het is om een enorme groei door te maken en die bovendien het online medialandschap erg goed kent.”

Groningse techinvesteerder

Die heeft het bedrijf gevonden in Gert Jan Munneke (37). De Groningse ondernemer verkocht twee jaar geleden zijn internetbureau Traffic4u aan een Amerikaanse partij. Sindsdien investeert hij in techbedrijven.

Munneke steekt nu samen met enkele andere investeerders een bedrag van 3 miljoen euro in Helloprint. Tevens neemt hij plaats in de raad van advies. “Bij Helloprint zie ik een zeldzame combinatie van energie, talent en executie”, aldus Munneke. “Ik ben er dan ook van overtuigd dat Helloprint zijn internationale ambities meer dan waar gaat maken.”

Internationaal groeien

Want die zijn er. Scheffer wil de diensten van het bedrijf uitbreiden van vijf naar dertien landen, en dat moet eind dit jaar al voor elkaar zijn. De omzet moet dan uitkomen op 30 miljoen euro. Het team groeit van 100 naar 150 werknemers.

Die werknemers hebben overigens een bijzondere overeenkomst getekend. Scheffer schuift zijn personeel geen ingewikkeld contract onder de neus, maar een 'samenwerkingsovereenkomst' van twee A4'tjes. Hij legt zo min mogelijk afspraken vast.

Maakt dat zijn werknemers rechteloos? Integendeel, zei Scheffer vorig jaar. "Mijn mensen hebben dezelfde rechten als ieder ander. We stoppen het gewoon niet in hokjes."