Jaap Korteweg en Niko Koffeman verkochten De Vegetarische Slager in 2018 aan Unilever. Nu werken ze aan een nieuw idee: plantaardige zuivel.

Hun nieuwe bedrijf heet Those Vegan Cowboys. Ze verwachten zeven jaar nodig te hebben om op serieuze schaal met producten op te markt te komen.

“De ontwikkeling van een roestvrijstalen koe waar gras in gaat en melk uitkomt, zonder het gedoe met dieren, is een langgekoesterde wens van me”, zegt Korteweg.

De oprichters van De Vegetarische Slager gaan zich met hun nieuwe bedrijf Those Vegan Cowboys richten op het ontwikkelen van plantaardige zuivel. Jaap Korteweg en Niko Koffeman, willen nieuwe plantaardige levensmiddelen ontwikkelen met dezelfde smaak als traditionele melk, kaas, yoghurt en boter.

“De ontwikkeling van een roestvrijstalen koe waar gras in gaat en melk uitkomt, zonder het gedoe met dieren, is een langgekoesterde wens van me”, zegt Korteweg. “Nu Unilever onze droom om De Vegetarische Slager de grootste slager ter wereld te maken overgenomen heeft, kunnen wij ons naast het werk voor de Slager richten op een volgende doorbraak.’’

Those Vegan Cowboys verwacht zeven jaar nodig te hebben om op serieuze schaal met producten op te markt te komen. ‘’Al hopen we wel al eerder op kleinere schaal iets lekkers te presenteren.”

De Vegetarische Slager werd in 2007 opgericht door Korteweg en Koffeman. Ze verkochten het bedrijf eind 2018 aan multinational Unilever. Producten van De Vegetarische Slager liggen in meer dan 4.000 winkels in zeventien verschillende landen in de schappen.

Lees meer over vega(n)producten: