Audax is bekend als uitgever van vooral gedrukte bladen én de exploitant van onder meer de AKO-boekhandels. Met de komst van Jeroen Naalden, die per 1 oktober de nieuwe financieel directeur wordt, wil het familiebedrijf verder uitbreiden.

Dat meldt CFO.nl.

Audax geeft onder meer bladen als Weekend, Vriendin en HP/De Tijd uit en is verder bekend als eigenaar van de AKO-winkels en The Read Shop.

Afgelopen april kwam daar nog een retailketen bij die niet direct iets te maken heeft met de distributie van boeken en tijdschriften: Audax kocht koopjeswinkel Marskramer van het Blokker-concern.

Jeroen Naalden werkt sinds juni op interim-basis bij Audax en wordt per 1 oktober Chief Financial Officier (CFO) in vaste dienst. “Er is een uitgebreide selectieprocedure geweest begeleid door een executivesearchbureau. Uiteindelijk kwam Audax tot de conclusie dat ze de beste kandidaat al als interimmer in huis hadden”, zegt Naalden tegen CFO.nl.

De strategische heroriëntatie van de onderneming is met de overname van Marskramer nog niet klaar, aldus Naalden. “Audax blijft zich oriënteren op de markt. Of we fusies of overnames doen, hangt af van synergieën en uiteraard de prijs versus de terugverdientijd van de mogelijke transactie.”

Lees het hele interview met Jeroen Naalden, de nieuwe CFO van Audax, op CFO.nl »

Lees ook op CFO.nl: