Webwinkel Coolblue zag de omzet in de eerste helft van 2014 met 55 procent stijgen. Over heel 2014 verwacht het Rotterdamse bedrijf nu een omzet van 350 miljoen euro.

Dat maakt Coolblue dinsdag bekend. Een omzet van 350 miljoen euro voor dit jaar zou een stijging met 40 procent betekenen ten opzichte van de kwart miljard omzet in 2013.

Coolblue wil desgevraagd geen omzetcijfers over het eerste halfjaar verstrekken “om de concurrentie niet wijzer te maken”. Het tweede halfjaar brengt altijd een hogere omzet dan het eerste.

Coolblue: specialistische webwinkels, diep assortiment

Vanaf de start in 1999 heeft het bedrijf zich geconcentreerd op gespecialiseerde webwinkels, zoals autostoelshop of laptopshop. Elke winkel biedt een diep assortiment en uitgebreide productbeschrijvingen.

Het bedrijf maakte die keuze omdat het geen pure prijsvechter wilde zijn; dan zou het moeten opboksen tegen grote volumespelers die het moeten hebben van lage marges.

Zelf wijt Coolblue de omzetgroei vooral aan de focus op klanttevredenheid. Het bedrijf telt inmiddels 700 medewerkers. Ook heeft het bedrijf 5 winkels in Nederland en 2 in België. Er zijn geen plannen voor nieuwe vestigingen.

Wel gaat het bedrijf door met het openen van nieuwe webwinkels. Daar komen er gemiddeld 2 per week bij. Inmiddels telt Coolblue er zo’n 300.

Met Bol.com en Wehkamp.nl behoort het bedrijf nu tot de grootste webwinkeliers van de Benelux.

Lees ook

 Nieuwe regels: wat webwinkels moeten weten

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl