• Voor slechthorende ouderen ligt eenzaamheid altijd al op de loer, maar dat gevaar is tijdens de coronacrisis nog veel groter.
  • Daarom belt Makker Hoortoestellen al haar klanten voor een praatje en biedt zo nodig aan boodschappen te doen.
  • Ook heeft het familiebedrijf uit Utrecht een reparatieservice per post opgezet.

Familiebedrijf Makker Hoortoestellen belt in deze coronacrisis al haar klanten voor een praatje. Daarmee wil het hoortoestellenbedrijf helpen voorkomen dat slechthorende ouderen in een isolement raken.

“Als je niet goed hoort of verstaat, dan is het gevaar van eenzaamheid groot. Nu niemand meer naar buiten kan of wil, is de kans op eenzaamheid nog groter geworden”, zegt mede-eigenaar Guido Makker. Hij zegt ook aan te bieden een boodschap te doen als daar behoefte aan is.

Volgens medewerker Lonneke Bovenschen worden de belletjes zeer op prijs gesteld: “Ik belde een oudere dame die net verhuisd was naar een wooncomplex. Ze leerde net de andere bewoners een beetje kennen toen iedereen op zijn of haar kamer moest blijven. Wat was ze blij om even met iemand te kunnen praten.”

Makker Hoortoestellen heeft ook een reparatieservice op poten gezet, waarbij iedereen zijn of haar hoortoestel per post kan toesturen om te laten repareren. De service is ook beschikbaar voor klanten van andere bedrijven. “We maken even geen onderscheid. De eerste prioriteit is om zoveel mogelijk mensen te kunnen blijven helpen aan een goed gehoor.”

De vier winkels van het in Utrecht gevestigde Makker zijn nog steeds open, maar ontvangen nauwelijks nog klanten.

Lees meer over het coronavirus:

Lees ook op Business Insider