Rapper Lil’ Kleine gaat met mediatycoon John de Mol een nieuwe lifestylemerk voor jongeren tussen de 15 en 24 jaar opzetten. Dat maakte Talpa, het bedrijf van De Mol, dinsdag bekend. Lil’ Kleine wordt niet alleen mede-oprichter, maar ook ambassadeur van het merk.

De naam van het nieuwe platform en hoe het precies vorm zal krijgen, blijft nog onbekend. Wel is het doel duidelijk: Lil’ Kleine wil jongeren inspireren om hun dromen na te jagen. Dat hij daarvoor samen gaat werken met De Mol, komt niet uit de lucht vallen. Hij ziet de tv-ondernemer en multimiljonair namelijk als een groot voorbeeld.

“John is altijd een voorbeeld voor mij geweest, dus ik ben heel dankbaar dat ik intensief met hem kan samenwerken en we een platform ontwikkelen waar jongeren inspiratie uit kunnen putten om alles uit zichzelf te halen”, aldus Lil’ Kleine tegen het AD.

De rapper, echte naam Jorik Scholten, kondigde het nieuws ook aan via Instagram:

Lil’ Kleine liet eerder al wat doorschemeren toen hij bij Quote een interview gaf: “John is één en al baas, man. Hij snapt precies hoe ik in het leven sta en vindt het geweldig. Ik ben gevraagd als coach [voor The Voice of Holland] omdat ik een rauw randje heb en dus hogere kijkcijfers oplever. Zo simpel is het. Ik word dus geen braaf Hilversumkindje, als je dat soms denkt.”

Lovende woorden zijn er uiteraard niet alleen voor De Mol, maar ook voor Scholten. John de Mol laat in een verklaring het volgende optekenen: “Het is fantastisch om met een talent als Jorik samen te werken en keer op keer te ervaren wat een inspirator hij voor jongeren is. Het zou me niets verbazen als de energie die ik ervaar bij de ontwikkeling van het nieuwe merk een duidelijke voorbode is van het plezier dat jongeren er straks aan gaan beleven.”

Lees meer: