• Internetondernemer Alexander Klöpping vertrekt bij Blendle, de online krantenkiosk die hij in 2014 mede oprichtte.
  • Blendle werd in de zomer van 2020 verkocht aan de Franse branchegenott Cafeyn. Klöpping legde toen zijn rol als CEO neer.
  • Klöpping weet nog niet wat hij wil gaan doen, al denkt hij dat hij mogelijk “nieuwe dingen gaat opbouwen”.

Alexander Klöpping, medeoprichter van de digitale nieuwskiosk Blendle, stopt bij het bedrijf. Dat schrijft hij donderdag op zijn blog.

“Deze maand zal mijn laatste maand bij Blendle zijn”, aldus Klöpping. “Na bijna acht jaar ben ik klaar om verder te gaan.”

Klöpping weet nog niet wat hij wil gaan doen, al denkt hij dat hij mogelijk “nieuwe dingen gaat opbouwen”. Maar hij moet naar eigen zeggen eerst vertrekken bij het bedrijf, voor hij goed kan nadenken over zijn volgende stap.

Blendle, dat artikelen uit kranten en tijdschriften aanbiedt, begon met zijn dienst in 2014. Toen bestond het verdienmodel uit het betalen per krantenartikel.

In 2017 bood Blendle voor het eerst een premiumabonnement aan en in 2019 stapte het helemaal over op die betaalvorm.

Afgelopen zomer maakte Blendle bekend dat het zou worden overgenomen door het Franse Cafeyn, een vergelijkbaar platform waarop 2.500 titels te lezen zijn.

Lees meer: Alexander Klöpping had op zijn 16e al een succesvolle webshop, nu verkoopt hij zijn ‘baby’ Blendle – dit is de carrière van onze nationale knuffelnerd

Klöpping legde daarbij zijn rol als CEO neer en droeg de dagelijkse leiding op het kantoor in Utrecht over aan chief commercial officer Willem-Jan Lens.

Wel kreeg Klöpping een plek in het bestuur van Cafeyn. Hoe het met die functie staat, is onduidelijk.

Lees meer over ondernemen: