- Redacteur Tim Levin van Insider kreeg de mogelijkheid om twee elektrische sportauto’s uit het ultra premium segment uit te proberen.
- De Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo heeft een vraagprijs van 198.400 euro en de Pininfarina Battista kost een slordige 2,2 miljoen euro.
- Het blijkt dat er een paar grote verschillen zitten tussen een elektrische auto die gewoon duur is en één die miljoenen kost.
- Lees ook: Uitdager Lucid Motors komt met een nieuwe elektrische auto die 19 kilometer verder komt dan een Tesla Model S en ongeveer €12.000 goedkoper is
Als je aan een dure elektrische sportwagen denkt, dan komt de Porsche Taycan waarschijnlijk al snel in beeld. Logisch, want voor de twee ton die hij moet kosten, heb je een van de snelste elektrische auto’s die er momenteel te krijgen is.
Maar er is altijd baas boven baas.
Daarmee verwijzen we naar de Pininfarina Battista. De elektrische supercar ontworpen en gemaakt door Italiaanse designhuis dat vooral bekend is van het ontwerpen van diverse Ferrari’s.
De Battista rolt op dezelfde aandrijflijn als de elektrische hypercar Rimac Nevera van de Kroatische fabrikant Rimac Automobili. Kortom, we hebben het hier over een heel speciale vierwieler met een nog specialere prijs van zo’n 2,2 miljoen euro.
Autoredacteur Tim Levin van Insider reed in beide auto's om eens te zien wat de verschillen en overeenkomsten tussen een dure sportieve elektrische bolide zijn en een ultra zeldzame miljoenen kostende elektrische supercar.