Als je aan een dure elektrische sportwagen denkt, dan komt de Porsche Taycan waarschijnlijk al snel in beeld. Logisch, want voor de twee ton die hij moet kosten, heb je een van de snelste elektrische auto’s die er momenteel te krijgen is. 

Maar er is altijd baas boven baas.

Daarmee verwijzen we naar de Pininfarina Battista. De elektrische supercar ontworpen en gemaakt door Italiaanse designhuis dat vooral bekend is van het ontwerpen van diverse Ferrari’s.

De Battista rolt op dezelfde aandrijflijn als de elektrische hypercar Rimac Nevera van de Kroatische fabrikant Rimac Automobili. Kortom, we hebben het hier over een heel speciale vierwieler met een nog specialere prijs van zo’n 2,2 miljoen euro. 

Autoredacteur Tim Levin van Insider reed in beide auto's om eens te zien wat de verschillen en overeenkomsten tussen een dure sportieve elektrische bolide zijn en een ultra zeldzame miljoenen kostende elektrische supercar.

Ik reed in een elektrische auto van €2 miljoen en in een van €200.000. Dit zijn de grootste verschillen en overeenkomsten

LEES OOK: Tesla werkt mogelijk aan nieuwe en goedkopere Model 3 met project ‘Highland’