Mede-oprichter en CEO Kalo Bagijn van pensioenbank Brand New Day is blij met de sterke groei in Nederland – afgelopen jaar nam het aantal klanten toe met 25.000 tot 192.000 en kwam er 1,2 miljard euro aan beheerd vermogen voor consumenten bij.

In twaalf jaar tijd is Brand New Day uitgegroeid tot een geduchte concurrent van grootbanken op het gebied van aanvullend pensioen via beleggen of sparen. Nu de basis in Nederland staat als een huis, kijkt Brand New Day met een schuin oog naar het buitenland, “want daar speelt een vergelijkbare pensioenproblematiek voor particulieren’, zegt Bagijn in de podcast The Next Move.

Voor de komende periode onderzoekt Brand New Day mogelijkheden voor buitenlandse expansie. Bagijn: “We hebben al een analyse gemaakt en dan gaat de voorkeur uit naar eurolanden en dan liefst wat grotere landen.”

In de vijftiende aflevering van de podcast The Next Move spreekt strategisch adviseur Diederik Heinink met Kalo Bagijn over zijn disruptieve inslag als ondernemer, de positie van Brand New Day als neobank op het gebied van sparen en beleggen, en verdere kansen voor groei.

Volg de podcast The Next Move en abonneer je via SpotifyGoogle of Apple.

LEES OOK: Waarom stekkerauto’s het de komende 20 jaar zullen winnen van alternatieven zoals waterstof, volgens de topman van Fastned