Tientallen filialen van Jumbo verlagen de prijzen op groente en fruit nadat de concurrerende keten Plus vorig week begon met een prijsoffensief op de versafdeling. Ook andere ketens gaan mee in de strijd.

Onder meer broccoli, bloemkool, paprika’s, appels, komkommers, tomaten, courgettes en champignons zijn permanent in prijs verlaagd bij de 260 Plus-filialen in Nederland. In totaal gaat het om 49 artikelen. De ‘laagblijvers‘, zoals Plus de campagne noemt, zijn in de winkel te herkennen aan het paarse logo.

Uit een analyse van prijsvergelijker Superscanner blijkt dat Plus flink onder de prijzen van de concurrentie duikt. Jumbo volgt nu die trend en trekt de prijzen gelijk met die van Plus. Ook Dirk, Vomar en Dekamarkt volgen tot zover.

Meerdere Jumbo-ondernemers plaatsten op sociale kanalen een speciale poster om de laagsteprijsgarantie nog eens te benadrukken:

Plus wil met de campagne consumenten bewuster en gezonder laten kiezen. “Omdat Plus staat voor Goed Eten – geproduceerd met liefde voor het product en met aandacht voor mens, milieu en dierenwelzijn – verlaagt de supermarkt de prijzen blijvend op veel populaire soorten groente en fruit. Zo maakt PLUS Goed Eten voor iedereen nog betaalbaarder”, aldus de formule in een persbericht.

Eerder verkleinde Plus de inhoud van blikjes frisdrank al van 330 naar 250 ml en deed de keten kindermarketing in de ban op huismerkverpakkingen. Ook staan A-merken voorzien van kindermarketing niet meer op kinderooghoogte in de schappen.

Volgens Distrifood wil Plus met de campagne marktaandeel terugwinnen bij aardappelen, groenten en fruit. Het groent- en fruitsegment is steeds belangrijker voor Nederlandse supermarkten. Bijna 13 procent van de totale omzet komt uit de verkoop van groente en fruit, blijkt uit cijfers van marktonderzoeker GfK.

Lees meer: