“De volgende stap na bamboe. Maak kennis met Undiemeister.” Dat staat er op de nieuwe webshop van Bamigo-oprichter Jeroen Adriaans. De Brabantse ondernemer is terug met een nieuw onderbroekenmerk en fantaseert stiekem al over het openen van fysieke winkels.

Adriaans richtte in 2014 Bamigo op, een duurzame lijn van onderbroeken en T-shirts gemaakt van bamboe. Dat werd een doorslaand succes. Adriaans krikte de omzet op tot 6 miljoen euro in 2017.

In september 2018 verliet hij plotsklaps het bedrijf, naar eigen zeggen om een nieuwe uitdaging te vinden. Die vond hij in E-Expansion, een adviesbureau dat e-commercebedrijven helpt bij het opkrikken van de online verkopen.

Maar ruim een jaar later, nu zijn concurrentiebeding is verstreken, stapt Adriaans toch weer in de onderbroeken. Met Undiemeister hoopt hij opnieuw een gat in de markt te hebben gevonden. De online voorverkoop is inmiddels gestart.

De onderbroeken van Undiemeister zijn niet gemaakt van bamboe, maar mellowood. Dat is een combinatie van een Oostenrijkse stof en organisch katoen. Om precies te zijn: op basis van beuken- en eucalyptusbomen. Adriaans heeft het octrooi in handen.

Tegen De Ondernemer zegt Adriaans zijn nieuwe bedrijf voornamelijk met eigen middelen te hebben gefinancierd, maar ook met een kleine crowdfundingactie. Adriaans heeft een voorkeur voor private equity: de bancaire trajecten vindt hij niet alleen te lang duren, de meeste private investeerders zijn zelf ondernemer met "een eigen inbreng".

Inmiddels heeft Adriaans al zeven ondernemingen op zijn naam. Synergie is het sleutelwoord, de bedrijven moeten elkaar versterken. Zo verricht E-Expansion ook werkzaamheden voor UndieMeister. Adriaans wil uiteindelijk alles onder één paraplu hebben. Slim koppelen, noemt hij het zelf, al zegt hij er wel bij dat wat hem betreft de focus eerst even op UndieMeister ligt. Vooralsnog alleen online, misschien later ook met fysieke winkels.

Lees meer: