Consumenten struikelen online over wachtwoorden, de vraag om privacygevoelige informatie en ellenlange formulieren, waardoor ze geneigd zijn minder uit te geven, blijkt uit onderzoek waar techplatform AG Connect over bericht.

In het onderzoek van Okta, een aanbieder van identiteits- en toegangsbeheer, zijn meer dan 21.000 consumenten uit 14 landen, waaronder Nederland, gevraagd naar hun online ervaringen wat betreft gemak, privacy en veiligheid.

De top drie van meest frustrerende struikelblokken zijn problemen bij het inloggen, het invoeren van privacygevoelige informatie zoals een paspoortnummer en het invullen van lange aanmeldingsformulieren.

Een kwart van de Nederlandse consumenten leunt sterk op de functie ‘wachtwoord opnieuw instellen’. Een derde van deze groep stelt gemiddeld één keer per maand een wachtwoord opnieuw in. Nederlandse consumenten zouden meer geld uitgeven als het inlog- of registratieproces gemakkelijker en veiliger zou zijn, meldt Okta.

LEES HIER het hele artikel bij AG Connect: Wachtwoorden en accountwildgroei frustreren gebruikers