In de eerste zes maanden liep Schiphol Group, de expoitant van de luchthavens
in Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven, 3 tot 4 miljoen euro mis aan
inkomsten. Dat zei financieel directeur Pieter Verboom van Schiphol Group
donderdag bij de presentatie van de halfjaarcijfers.

Door de strengere regels voor vloeistoffen zag Schiphol Group de
uitgaven van passagiers bij de See Buy Fly-winkels afnemen naar een
gemiddelde kassabon van 16,55 euro tegenover 17,09 euro vorig jaar.

"We worden behoorlijk getroffen door deze regels", aldus Verboom. Schiphol is
begonnen met een reclamecampagne om de reizigers te informeren dat alcohol,
parfum en andere vloeistoffen wel aan boord mogen mits gekocht bij een van
de winkels op de luchthaven en mits verpakt en verzegeld in een doorzichtige
tas.

"We hopen dat mensen er zo meer aan gaan wennen." Verboom hoopt dat in de
tweede helft van het jaar het effect minder groot zal zijn.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl