De supers van Albert, de Tsjechische equivalent van het Nederlandse Albert Heijn, lijken eindelijk succesvol.

Dat meldde topman Jesper Lauridsen van de Ahold-dochter dinsdag in De Telegraaf (Blendle). Het bedrijf maakt na een lange aanloop eindelijk winst, bezweert Lauridsen in de krant.

Ahold is sinds 1991 actief in Tsjechië. Met de recente overname van de vijftig Spar-winkels in het land, die werden omgebouwd tot Albert, werd de supermarktketen in één klap de grootste van het land. “Vijf jaar geleden was het nog steeds een uitdaging om in dit land winkels te exploiteren”, vertelt Lauridsen. “Met wat geluk werd er winst gemaakt. Nu is het financieel onder controle en zitten we in de plus.”

Albert is met 333 winkels in Tsjechië goed voor een jaaromzet van 1,5 miljard euro en een onderliggende operationele winst van 19 miljoen euro. Volgens Lauridsen kan de omzet van de voormalig Spar-winkels daarbij nog fors omhoog.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl