Deze wagen zou een stuk sneller moeten zijn dan de bolide waarmee de
Nederlandse renstal tot dusver in actie kwam. Volgens de autosportbond FIA
is de B-versie niet veilig genoeg.

Iedere Formule 1-wagen wordt, voordat hij het circuit op mag,
onderworpen aan een serie crashtests. Als de auto veilig genoeg is, krijgt
het team groen licht om de auto in te zetten. Bij de B-versie van de Spyker
was dit niet het geval.

Technisch directeur Mike Gascoyne is teleurgesteld. "Het is ontzettend jammer
om de entree van de nieuwe auto uit te moeten stellen. Helaas bleek vorige
week dat de achterkant van de auto niet veilig genoeg was."

Waarschijnlijk kwam dat door het materiaal dat er gebruikt is. De
oplossingen die Spyker aandroeg, waren voor de FIA niet afdoende. "Deze
crashtests zijn zeer streng en je komt er niet zomaar doorheen," sprak
Gascoyne.

Hij vervolgt: "We hadden echter geen problemen verwacht, omdat de structuur
bijna identiek is aan die van de A-specificatie. We denken wel dat we de
oorzaak van het probleem hebben gevonden en dat we de test volgende week wel
kunnen doorstaan."

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl