• Singapore Airlines serveert eind oktober culinaire maaltijden aan boord van vliegtuigen die op de grond staan.
  • Binnen een half uur nadat boeken mogelijk was, waren alle stoelen bezet.
  • Er zijn vier cabineklassen beschikbaar. Afhankelijk van de gekozen klasse verschilt de prijs van 31 tot 374 euro per persoon.
  • Voordat gasten mogen boarden, moeten ze hun paspoort tonen en wordt hun temperatuur gemeten.

Singapore Airlines tovert eind oktober twee Airbus A380-vliegtuigen om tot pop-up restaurants, waar maaltijden tot 374 euro per persoon kosten.

Een lunch boeken voor het weekend van 24 en 25 oktober was afgelopen maandag nog geen half uur mogelijk of alle stoelen waren bezet. Daarom heeft de luchtvaartmaatschappij ervoor gekozen om nu ook het daaropvolgende weekend open te gaan en om daarnaast op alle vier de dagen diners aan te bieden.

Met vier beschikbare cabineklassen is er voor iedere portemonnee wat wils. De goedkoopste maaltijden zijn te vinden in economy, tegen een prijs van 31 euro per persoon. De duurste stoelen in first-class kosten je daarentegen 374 euro per stuk, inclusief twee alcoholische drankjes.

De grootste A380-modellen huizen normaal gesproken tot 471 personen. Door social distancing-maatregelen zijn daarvan nu slechts de helft van beschikbaar.  

Ook krijgen gasten te maken met andere coronagerelateerde veiligheidsmaatregelen. Zo wordt hun temperatuur gemeten bij aankomst en geldt er een mondkapjesplicht, afgezien van wanneer er gegeten of gedronken wordt.

Verder is de groepsgrootte beperkt tot vijf personen en wijst de luchtvaartmaatschappij mensen een plek toe.

Omdat het restaurant zich in een terminal van Changi Airport bevindt, wordt er van gasten verwacht dat ze een paspoort bij zich hebben.

Lees ook op Business Insider

Luchtvaartmaatschappij levert ook aan huis

Restaurant A380@Changi serveert onder leiding van chef Shermay Lee gerechten uit zowel de Singaporese als de internationale keuken.

Voorafgaand aan de maaltijd hebben gasten de optie tot het boeken van een exclusieve rondleiding van onder meer de cockpit – wat normaal niet mogelijk is voor reizigers.

Ook levert de luchtvaartmaatschappij aan huis. Mensen kunnen online een maaltijd voor twee met wijn of champagne bestellen, wat geleverd wordt met het tafelgerei dat je aan boord ook gebruikt.

Om de vliegervaring helemaal af te maken, is het zelfs mogelijk om een chefkok thuis langs te laten komen die de maaltijd opwarmt en serveert.

De dinermogelijkheden maken onderdeel uit van het programma Discover Your Singapore Airlines. Daarin worden door reizen geïnspireerde ervaringen geboden in eigen land. Hieronder vallen onder meer een kijkje achter de schermen bij trainingscentra en toegang tot vliegsimulatoren.

Singapore Airlines is hard geraakt door de coronapandemie, omdat het zich enkel richt op internationale vluchten – waaronder ’s werelds langste vlucht tussen Singapore en Newark.

LEES OOK: Singapore Airlines gaat toch geen ‘vluchten naar nergens’ aanbieden na protest van milieuactivisten