Marc Vroom, een nazaat van een van de oprichters van V&D, probeert samen met de bevriende media-ondernemer Richard Otto via de rechter het merk V&D in handen te krijgen.

De merknaam werd onlangs verkocht aan onder meer CoolCat-baas Ronald Kahn, maar de verkoop zou niet eerlijk zijn verlopen, zegt Otto vrijdag. Daarmee bevestigt hij een bericht in het AD.

De curatoren zouden de overnamepoging van Otto en Vroom geen eerlijke kans hebben gegeven. Op een eerste e-mail werd niet gereageerd en daarna was de reactie dat het biedingsproces al te ver gevorderd was, stelt Vroom. Het tweetal bereidde een ,,serieus bod” van minimaal enkele tonnen voor.

Betwiste aankoop merknaam V&D

,,Vroom heeft zijn zeer vermogende familie achter zich”, aldus Otto. ,,Het bod had hoger uit kunnen pakken als we de kans hadden gekregen om in onderhandeling te gaan.” Hoeveel de kopers nu voor het merk hebben betaald is niet bekendgemaakt, maar volgens de curatoren was het aanzienlijk meer dan een paar ton.

De curatoren zijn verplicht zo veel mogelijk geld op te halen voor de schuldeisers van V&D. Als ze de kans op een hogere opbrengst niet goed hebben onderzocht dan kan de rechter-commissaris de verkoop terugdraaien. ,,Als curatoren zelf kunnen bepalen wie zij als serieuze kandidaten zien, dan zijn de schuldeisers aan de ratten overgeleverd.”

Otto en Vroom hadden met het merk onder meer een webshop en pop-upwinkels willen opzetten. Kahn en zijn twee partners willen van V&D ook een webwinkel maken. Op termijn kunnen er ook weer winkels worden geopend.

Lees ook op Business Insider

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl