• Het Franse luxeconcern LVMH heeft de winst en omzet de afgelopen maanden enorm zien groeien.
  • Vooral de mode- en lederwarendivisie deed het goed, maar er wordt ook weer meer champagne gedronken.
  • “Met het herstel van de internationale economie geloof ik dat LVMH een uitstekend uitgangspunt heeft om door te groeien in de luxe-industrie”, zegt CEO Bernard Arnault.

Het Franse luxeconcern LVMH, bekend van onder meer de modemerken Louis Vuitton en Dior, heeft in het eerste halfjaar van 2021 weer goede verkoopcijfers behaald.

LVMH (voluit Louis Vuitton Moët Hennessy) meldt dat de nettowinst in het eerste halfjaar is gestegen naar ruim 5 miljard euro, het tienvoudige van een jaar daarvoor in dezelfde periode. Het is zelfs een stijging van ruim 60 procent in vergelijking met het eerste halfjaar van 2019.

“Dit eerste halfjaar laat een terugkeer zien van sterke groei na het verstoorde jaar 2020”, laat het bedrijf in een verklaring weten.

De omzet groeide in het tweede kwartaal met maar liefst 84 procent en de verkopen zullen dit jaar hoogstwaarschijnlijk ver boven het niveau van voor de coronapandemie uitkomen.

Vooral de mode- en lederwarendivisie die verreweg de belangrijkste tak is binnen het concern deed het goed, maar het bedrijf verkocht ook weer meer champagne en andere drank dan in de eerste helft van 2019.

Volgens topman Bernard Arnault profiteert LVMH nu van de innovaties en investeringen die doorgingen ondanks de internationale crisis. “Met het herstel van de internationale economie, geloof ik dat LVMH een uitstekend uitgangspunt heeft om door te groeien in de luxe-industrie.”

Vorige week nam LVMH nog een belang van 60 procent in streetstylemerk Off-White. Ook kondigde het bedrijf volgens het Financieele Dagblad aan dat de Franse ontwerper Phoebe Philo een eigen label krijgt.

Lees meer over LVMH: