John Legere is niet het soort topman dat je op straat zomaar voorbij loopt. Zelfs als je hem nog nooit van je leven hebt gezien, herken je hem aan de kleding waar groot “T-MOBILE CEO” op staat.

Wij wilden weten hoe een gemiddelde week in zijn leven eruit ziet, dus stuurde hij ons foto’s van zijn reis naar Las Vegas voor Winners’ Circle, een evenement waarbij topmedewerkers in het zonnetje worden gezet. Daarnaast kregen we beelden van zijn kantoor in Bellevue in Washington en van zijn leven thuis.

Sinds hij in 2012 aan het roer kwam bij T-Mobile US heeft Legere (uitgesproken als “ledger”) het worstelende Amerikaanse onderdeel van Deutsche Telekom weten te veranderen in de op twee na grootste en snelstgroeiende aanbieder van mobiele telefonie in de Verenigde Staten.

Van het begin af aan had Legere de strategie om het product en het imago van T-Mobile grondig te herzien. Een belangrijk deel daarvan was om zichzelf tot de belichaming van het merk te maken. Hij slaagde er binnen een paar jaar in om van T-Mobile een geliefd bedrijf te maken. Zijn bijna 4 miljoen volgers op Twitter, met wie hij regelmatig in gesprek gaat, kunnen dat beamen.

We duiken wat verder in het leven van Legere. Zo is het om een topman te zijn die 24 uur per dag voor zijn bedrijf leeft.


Niet lang nadat Legere er een gewoonte van had gemaakt om kleding met het logo van T-Mobile te dragen, begonnen kledingontwerpers en bedrijven hem hun eigen creaties te sturen. Tegenwoordig is de hele kast van Leger gevuld met roze kleding. "Ik ben 58 jaar oud en heb het goed gedaan, dus ik hoef me niet meer omhoog te vechten met een mooi pak en een net kapsel", vertelde Legere ons.

shortly-after-legere-made-a-habit-of-wearing-t-mobile-branded-clothing-designers-and-companies


Legere is al sinds de middelbare school een fanatieke hardloper en maakte deel uit van de atletiekploeg van de 'University of Massachusetts Amherst'. Hij is lid van het bestuur van de New York Road Runners en heeft als veertig- en later zelfs als vijftigplusser meerdere marathons onder de drie uur gelopen. (Dat is snel!)

legere-has-been-an-avid-runner-since-high-school-and-he-ran-on-the-university-of-massachusett


Legere zegt dat hij "VROEG" op staat, maar niet op een specifiek tijdstip. Hij houdt, waar ook ter wereld, vast aan de tijd van de Amerikaanse oostkust om de aandelenmarkten te kunnen volgen. Minstens vier keer in de week gaat hij hardlopen, gaat naar de sportschool of zit hij op zijn hometrainer.

legere-said-he-wakes-up-early-but-not-at-a-specific-time-he-usually-runs-on-east-coast


Legere is vaak onderweg, maar zorgt er altijd voor dat hij zijn T-Mobile-spullen bij zich heeft. Hier heeft hij een speciaal voor hem gemaakte slow cooker bij zich met daarop het Legere-emoji dat Twitter vorig jaar voor hem maakte.

legere-is-often-on-the-road-but


Waarom de slow cooker? Leger presenteert elke week de show "Slow Cooker Sunday" via Facebook Live. Daarin maakt hij een snelle maaltijd en beantwoordt hij tegelijkertijd vragen van kijkers. De laatste uitzending trok meer dan 600.000 mensen.

why-the-slow-cooker-each-week-legere-hosts-a-10-minute-facebook-live-segment


Zijn kantoor staat vol met roze cadeaus.

legeres-office-is-filled-with-gifts--which-are-often-magenta


Op zijn bureau staat de 'Legere Doll', een poppenversie van hemzelf die vaak optreedt in TV-commercials van T-Mobile.

his-desk-is-also-home-to-the-legere-doll-a-plush-version-of-himself-that-often


Nog meer spullen op kantoor.

some-more-office-decor


Legere heeft ervoor gezorgd dat ook alle andere hooggeplaatste mensen binnen T-Mobile zijn voorbeeld volgen. De vergaderkamer zit nooit vol met mannen in saaie pakken.

legere-made-sure


Toen Legere in 2012 bij het bedrijf begon, besloot hij de cultuur grondig op de schop te nemen. Hij probeerde zoveel mogelijk van de 50.000 medewerkers persoonlijk te leren kennen. De belangrijkste call-centers in de VS heeft hij allemaal al minstens vijf keer bezocht om toespraken te houden en de vooruitgang te stuwen. Hier een selfie uit Atlanta.

when-he-arrived-in-2012-legere-decided-that-to-revamp-the-companys-culture-he


Legere heeft zijn publieke imago opgebouwd door energieke presentaties te geven, vaak met felle aanvallen op de belangrijkste concurrenten: Verizon en AT&T. Dat is allemaal ingestudeerd. Hier zie je Legere aantekeningen bekijken voorafgaand aan Winners' Circle 2017. De ijskoffie van Starbucks is overigens zijn favoriete drankje.

legere-built-his-public-persona-by-giving-high-energy-presentations-often-


Tijdens Winners' Circle bood Legere werknemers T-Mobile sneakers en 100 dollar aan als ze hun vraag wilde zingen. T-Mobile heeft ons verteld dat de 'Legere Doll' nooit wordt weggegeven: "De pop is felbegeerd en er bestaat er maar eentje van."

at-winners-circle-legere-offered-either-t-mobile-vans-high-tops-a-t-mobile-jersey


Legere heeft een flinke fanschare opgebouwd onder zijn werknemers. Kijk bijvoorbeeld naar deze man, die ook voor de extravagante kledingstijl van zijn baas koos.

since-legere-took-over-t-mobile-has-seen-its-share-of-superfan-employees


Legere heeft huizen in zowel Washington - vlakbij het hoofdkantoor van T-Mobile in Bellevue - en in New York. Hier is hij aan het ontspannen in zijn huis in Washington na een lange dag. Legere zegt "te geloven in lange werkdagen", omdat hij gek is op zijn werk.

legere-has-home-bases-on-both-sides-of-the-country-in-washington-near-t-mobiles-