Vermogens in Nederland, een contentcampagne voor ABN AMRO MeesPierson, is uitgeroepen tot Gouden Cross Media Case van het Jaar 2018.
Wat doet het bezitten van veel vermogen met je?
Dat was dé centrale vraag in deze campagne van LVB Content Marketing in samenwerking met Business Insider. In een drie documentaires kreeg ons publiek een inkijkje in het leven van vermogenden in Nederland. Met welke vraagstukken houden zij zich bezig? Hoe en waarvoor zetten zij hun geld in?
ABN AMRO MeesPierson had zo de kans om met een kraakheldere invalshoek in gesprek te raken met miljonairs over hun geld. Wat doet het met ze dat iedereen weet dat ze vermogend zijn? En hoe is het om vermogend te zijn in een land van ‘doe maar gewoon dan doe je gek genoeg’ als norm?
In de campagnes waren verschillende excentrieke ondernemers te zien, zoals ex-voetballer Demy de Zeeuw (BALR & 433), bitcoinmiljonair Marc van der Chijs, ex-eigenaar van Drukwerkdeal Marco Aarnink en de mode-tweeling Julie en Marie Reinders.
Juiste content en doelgroep
"Dit is één van onze best presterende campagnes van 2017 geweest", vertelt Silvana Naipal, account manager agency & yield bij Business Insider Nederland. "Het is een typisch voorbeeld van de juiste content voor de juiste doelgroep. Dat zorgde voor het grote succes."
LVB Contentmarketing heeft het concept bedacht en de content geproduceerd. RTL Z werd in de samenwerking betrokken vanwege haar positie in tv, Business Insider vanwege haar sterke digitale positie. Hier is de contentcampagne ingezet via een mix van artikelen, video-snippets, maar ook in display.
Het juryoordeel over de samenwerking:
"Deze case is een schoolvoorbeeld van crossmedia. De content is jaloersmakend; je wilt het allemaal zien. Deze content is sterk en geïntegreerd ingezet over alle relevante kanalen. [...] De resultaten zijn uitstekend, ook kijkend naar de business resultaten. Het is een vernieuwend concept dat ook in de executie perfect is uitgevoerd."
CTR van bijna 5 procent
Het doel om te inspireren is ruimschoots gehaald. De merkherkenning, de koppeling van ABN AMRO MeesPierson en haar always-on-contentplatform Financial Focus als afzender aan de Vermogens in Nederland-content, is geslaagd.
In de campagne periode, november 2017 tot en met januari 2018, is het aantal leads met 100 procent gestegen, doordat men in de ‘derde (interactieve) fase’ in gesprek ging met de bank.
Het aantal bezoeken is in de campagneperiode met ruim 480 procent gestegen. Tijdens de campagne werden er 4,6 miljoen impressies gerealiseerd.
Naipal: "Via de kanalen van Business Insider realiseerden we onder andere CTR van gemiddeld 4,3 procent in onze nieuwsbrief. In onze pre-rolls was dat bijna 5 procent."
Samenwerken? Neem contact met ons op.