Dat meldt de NS, die aangifte doet van het incident.

Tussen 20.45 uur en 21.45 uur konden reizigers maar beperkt informatie ophalen
op de website. De NS nam meteen diverse maatregelen, die goed hebben
gewerkt, zegt een woordvoerder. Op de stations werkte de reisinformatie wel.
Daardoor hadden reizigers volgens de woordvoerder waarschijnlijk weinig last
van de zogeheten DDoS-aanval, waarbij een server bestookt wordt met grote
hoeveelheden data.

De NS doet aangifte bij de politie, ,,omdat dit niet kan worden getolereerd”,
aldus de woordvoerder. Ook zet de NS extra personeel in en worden
maatregelen genomen. ,,We zitten erbovenop,” zegt de woordvoerder.

Diverse bedrijven, maar vooral de ING Bank en het betalingssysteem iDeal,
hadden deze week te kampen met aanvallen op hun computersystemen. Het
Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) zei daarom donderdag dat
mensen ervoor moeten zorgen dat ze thuis en onderweg voldoende contant geld
hebben.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl