Super de Boer maakte vanwege het EK een selectie van twinting voetballers: de
Super Selectie. Bij elke twintig euro aan boodschappen krijgt de klant een
munt. Twee munten zijn goed voor één voetbalpoppetje. Maar er zijn ook
allerlei actieproducten die een poppetje opleveren.

"We zijn hoofdsponsor van de KNVB. Daarom hebben we het exclusieve
portretrecht van alle spelers. Daarom hebben we onze Super Selectie kunnen
maken", vertelt woordvoerster Carien de Bas. "We verwachten dat
het verzamelen van de poppetjes een flinke rage wordt."

De twintig spelers werden in verband met de productietijd al maanden
geleden uitgekozen. "Ja, Seedorf zit er ook bij onze selectie. En hij
blijft er ook gewoon inzitten, ook al is hij nu afgehaakt."

Daar is ook een praktische reden voor. De vijf miljoen poppetjes van Super de
Boer zitten in ondoorzichtige zakjes. Alle Seedorfjes eruit halen, is
onmogelijk. Bovendien is de oranje-actie dinsdag al van start gegaan.

Met de voetbalpoppetjes kan echt gevoetbald worden. Dankzij de veer die erin
zit. Een magneet in het mannetje trekt de bal aan. Door op het poppetje te
drukken, schiet de bal weer weg.

Behalve de oranjeselectie heeft Super de Boer nog meer EK-producten in
de aanbieding. Zoals een speelveld, een tribune, een dashboardhouder voor je
favoriete speler, een hoed waar een haal elftal in kan en - speciaal voor
kinderen - een ruilmedaillon waar een dubbel poppetje in geplaatst kan
worden. Allemaal te koop in de winkels van de supermarktketen.

Verder gaat Super de Boer op lokaal niveau activiteiten met
voetbalverenigingen organiseren. Zo zijn er voor voetbalclubs
kantineversiersets beschikbaar om het oranjegevoel verder aan te wakkeren.
Super de Boerwinkels en voetbalverenigingen gaan de handen ineenslaan om
speelmiddagen voor kinderen te organiseren.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl