Dat maakte de organisatie die opkomt voor consumenten met klachten over
beleggingsverzekeringen maandag bekend.
Volgens Verliespolis is een groot deel van de kosten die Delta Lloyd in
rekening brengt niet genoemd in de offerte. Verder vindt de club dat van de
kosten die wel zijn genoemd de hoogte onvoldoende wordt aangegeven. Verder
leidt de manier waarop de kosten in rekening worden gebracht tot een
"ernstige verhoging van de kosten”, aldus Verliespolis.
Delta Lloyd was niet direct beschikbaar voor commentaar.
Verliespolis heeft Delta Lloyd een voorstel gedaan waarbij lopende polissen
worden ‘gerepareerd’ en afgelopen polissen worden gecompenseerd. Omdat Delta
Lloyd hierop nog niet heeft gereageerd, stelt Verliespolis een ultimatum. De
stichting wil uiterlijk op 21 december weten of Delta Lloyd bereid is een
gesprek aan te gaan.
Als Delta Lloyd het verzoek afwijst, begint Verliespolis een proefprocedure
bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening, ofwel het KIFID. De
Stichting Verliespolis is een initiatief van de Vereniging Eigen Huis, de
Vereniging van Effectenbezitters en de verzekeringssite Independer.
De onrust rondom de zogenoemde woekerpolissen kwam vorig jaar flink op gang.
Toen liet de Autoriteit Financiële Markten (AFM) zich kritisch uit over
bepaalde financiële producten. Hoge verborgen kosten zouden het rendement
drukken.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl