• Een Amerikaanse hotelketen deelt gratis glazen wijn uit aan gasten wiens vlucht is vertraagd of geannuleerd.
  • Ze noemen het drankje ook wel een ‘emotional support beverage’, omdat het je door deze ‘zware tijd’ moet loodsen.
  • Op veel luchthavens is het extreem druk door grote personeelstekorten en een toename van reizigers na de pandemie.

Als je vlucht geannuleerd is door de drukte op de luchthavens, hoop je waarschijnlijk dat je een tegoedbon of credit krijgt van de luchtvaartmaatschappij. Maar een Amerikaanse hotelketen biedt een beter alternatief: gratis wijn.

Kimpton Hotels & Restaurants, wat onderdeel is van IHG hotels, schenkt sinds kort gratis glazen wijn voor voor gasten die te maken hebben met vertragingen of annuleringen. 

In een tweet schreef Kimpton: “Belangrijke mededeling: Vlucht vertraagd? Geannuleerd? Klaag er bij ons over! Vanaf dit weekend schenken we je een welverdiend glas wijn (we noemen het een ‘Emotional Support Beverage’) in als je vlucht vertraagd of geannuleerd is! Het zijn zware tijden!”

Kimpton heeft 80 hotels en 86 restaurants in 56 steden over de hele wereld, waaronder de Kimpton De Witt in Amsterdam.

Deze zomer zijn de perikelen op de luchthaven op een hoogtepunt. Doordat het aantal mensen dat weer naar het buitenland reist terug is op het niveau van voor de pandemie, maar de luchtvaartmaatschappijen nog niet op volle capaciteit draaien, is het overal chaos. 

De personeelstekorten, van piloten tot onderhoudspersoneel, en de vele reizigers zorgen daarom voor massale vertragingen, annuleringen en verloren bagage.

LEES OOK: Schiphol beperkt ook in september en oktober het maximumaantal reizigers: problemen tijdens herfstvakantie