Dat blijkt uit een inventarisatie van Allestoringen.nl. Die website
registreert op basis van informatie afkomstig van sociale media en
zoekopdrachten in Google storingen bij onder meer telecomproviders, banken
en kabelbedrijven.

ABN Amro kende in september volgens de website zes storingen waardoor
internetbankieren, bankieren via de mobiele app en/of betalingen via de
internetkassa iDeal tijdelijk niet mogelijk waren.

ING had volgens Allestoringen.nl vijf maal last van een storing, en zowel
Rabobank als SNS hadden tweemaal problemen. In augustus hadden ABN-Amro,
Rabobank en SNS Bank geen storingen en ING slechts één storing.

“Vooral het hoge aantal problemen bij ABN Amro is opvallend. In juli waren
rekeninghouders bij deze bank ook al zeven maal het slachtoffer van
storingen. Daarmee heeft de bank het hoogste aantal storingen van alle
banken van Nederland.”, aldus Tom Sanders, mede-oprichter van
Allestoringen.nl

Woensdagochtend 3 oktober ondervonden klanten van ABN Amro wederom problemen
bij internetbankieren, maar deze storing was slechts van korte duur.

De woordvoerder van ABN Amro laat aan Z24 weten dat het aantal storingen 'min
of meer gelijk' was in september en augustus maar wil of kan niet aangeven
over hoeveel storingen het gaat. Ook over de oorzaak wil de bank niets
kwijt.

Lees ook op Z24.nl:

Zo halen criminelen je bankrekening leeg

Fraude internetbankieren stijgt met 14 procent in eerste
half jaar

Nederlandse klanten boos op Deutsche Bank door gebrekkige
ICT

Zo kun je toch veilig internetbankieren met een
e.dentifier2 van ABN Amro

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl