De verkoop is inclusief de Skippy-fabrieken in Little Rock in de staat
Arkansas en in het Chinese Weifang. Het merk Skippy omvat 11
variantenpindakaasproducten. Skippy kwam in 1932 voor het eerst op de markt
en bekleedt de tweede positie in de Verenigde Staten. Volgens Hormel heeft
de Amerikaanse pindakaasmarkt een omvang van 2 miljard dollar en is het na
ham het meest populaire broodbeleg.

Unilever haalde met Skippy, dat volgens het bedrijf in 50 landen wordt
verkocht, een jaaromzet van ongeveer 370 miljoen dollar waarvan bijna 100
miljoen dollar buiten de VS. De overname moet nog worden goedgekeurd door
toezichthouders, onder meer in de VS, en wordt naar verwachting vroeg in dit
jaar afgerond.

Unilever maakte in oktober vorig jaar bekend meerdere opties voor Skippy tegen
het licht te houden, waaronder de verkoop van het merk. Destijds schatten
bronnen de verkoopprijs op 300 tot 400 miljoen dollar.

Lees ook:

Patrick Beijersbergen: Keuze voor zeep goed voor Unilever

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl