Dit staat te lezen in Het
Financieele Dagblad
.

Bijna zestig jaar lang waren Tupperware-bakjes vooral te koop op avondjes bij
mensen thuis. Op een gezellig avondje met vriendinnen demonstreerde een
consulente van Tupperware haar waar en kon iedereen naar hartenlust
bestellen. De gastvrouw kreeg vervolgens gratis producten naar rato van de
omzet van de avond.

Winkels
Midden jaren negentig nam de belangstelling voor de avondjes echter af en
werden er zelfs winkels geopend waar je bekende bakjes kon kopen. Ook werd
het assortiment uitgebreid en werden de avondjes omgevormd tot
kookworkshops.

Dat de producten nu ook gewoon op het web te bestellen zijn, betekent volgens
Tupperware niet dat de ‘oude’ avondjesstrategie wordt losgelaten. Wie online
wat koopt, kan een telefoontje van een consulente verwachten die aanbiedt de
producten te komen demonstreren. Tijdens die demonstratie zal ze de klant
proberen te overtuigen dat ze de volgende keer als ze wat wil kopen toch
beter een party kan organiseren, aldus de krant.

Lees ook:

Microsoft komt met 'Tupperware Party's' voor Windows 7

Tupperware is terug in VS

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl