Dat maakte Tomtom dinsdag bekend.
In heel 2008 denkt Tomtom tussen de veertien en vijftien miljoen
navigatiekastjes te verkopen. De operationele winstmarge komt waarschijnlijk
uit rond de 20 procent.
In het eerste kwartaal van 2008 zag het bedrijf de markt voor
navigatie-apparatuur in Europa, op jaarbasis, met circa veertig procent
groeien. De Amerikaanse markt dikte met meer dan honderd procent aan in het
afgelopen kwartaal.
TomTom verwacht in het eerste kwartaal circa twee miljoen
navigatiekastjes te hebben verscheept. "Dat leverde naar verwachting
een omzet op tussen de 260 en 270 miljoen euro op, lager dan in het eerste
kwartaal van 2007", aldus het bedrijf.
De onderneming denkt niet dat de resterende drie kwartalen van 2008 de lager
dan verwachte resultaten uit het eerste kwartaal goed kunnen maken, ondanks
de introductie van nieuwe producten in de komende maanden.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl