Jim de Wilde van Stinger: ‘Wij doen dit omdat er veel automobilisten zijn die
niet weten dat Stinger allang gestopt is met het leveren van radardetectoren
en nu geavanceerde car-computers ontwikkelt. Stingers zijn juist legaal; het
zijn car-computers met uitgebreide functionaliteit".
Beschermen
Europa is een juridische lapjesdeken wat betreft de regelgeving rond het
waarschuwen voor snelheidscontroles. Maar dankzij de computer, de flexibele
software en de simpel aan te sluiten modules kunnen de nieuwe Stingers
overal veilig worden gebruikt als middel tegen snelheidscontroles.
De technieken verschillen per land en omvatten in Nederland bijvoorbeeld geen
Radar Alarmering, maar wel Laser Alarmering, SpotList Alarmering en
TrajectControle Alarmering.
Flexibele software
Stinger levert de DSI en sinds kort de Stinger ‘Card’. Beide zijn modulaire
computers met een breed scala aan functies. Zo neemt de DSI onder meer
ritregistratie voor zijn rekening en waarschuwen beide apparaten voor
gevaarlijke locaties. Tevens alarmeren zij voor vaste radarposten, iets dat
volledig legaal is.
Een belangrijke eigenschap van de DSI en de ‘Card’ is echter ook de flexibele
software. Die software kan de gebruiker in zijn DSI en ‘Card’ uploaden als
hij landen bezoekt waar radardetectie wel legaal is. Met een simpele druk op
de knop kan die in ons land illegale software bij het naderen van de
Nederlandse grens weer eenvoudig worden gewist.
Ook anti-laser
Beide Stingers kunnen ook aan de module Stinger Laser worden gekoppeld waarmee
snelheidscontroles met laserguns kunnen worden opgespoord. Ook dat is
volgens het Hillegomse bedrijf in Nederland toegestaan.
Meer autonieuws op Carros.nl
Lees ook:
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl