Snap, het bedrijf achter de populaire app Snapchat, heeft het tweede kwartaal afgesloten met een verlies van 443 miljoen dollar. Het tekort viel veel hoger uit dan een jaar eerder toen een min van 116 miljoen resteerde. Kenners waren negatief verrast over het verlies dat ook veel hoger uitviel dan verwacht.

Het bedrijf blijft moeite houden nieuwe gebruikers aan zich te binden. In het tweede kwartaal groeide het het aantal dagelijks actieve gebruikers met 7,3 miljoen tot 173 miljoen. Daarmee voldeed het bedrijf niet aan de verwachtingen van analisten. Het aandeel Snap verloor na beurs meer dan tien procent.

Volgens kenners is het voor Snap erg belangrijk voor om zijn groeitempo op te voeren, zodat concurrenten als Facebook overtroefd kunnen worden. In plaats daarvan zag het socialmediabedrijf de aanwas van zijn gebruikersbestand juist wat afzwakken.

Op jaarbasis groeide het aantal gebruikers met 21 procent. Dat zorgde er ook voor dat de omzet van het bedrijf hoger uitviel. Deze steeg met 153 procent tot 181 miljoen dollar.

Het aandeel van Snap was de afgelopen periode al sterk in waarde gedaald. En in de zogeheten nabeurshandel leverde Snap donderdag dus opnieuw fors in. De enige duidelijke opleving die het aandeel de afgelopen periode kende, was toen er sprake was van geruchten over een overname door Google-moeder Alphabet.