De Franse krant schreef dat Shell en Vopak besloten hebben de bouw van de terminal door te zetten. ,,De definitieve investeringsbeslissing is nog niet genomen”, aldus de zegsman van Shell.
Een woordvoerder van Vopak zei dat er in Frankrijk, zoals daar wettelijk verplicht is, een publieke consultatieronde heeft plaatsgevonden. Dat is afgedrukt in een aantal lokale kranten. ,,In feite is er niets veranderd. We onderzoeken de haalbaarheid”, aldus de woordvoerder.
Investering
Volgens Les Echos vergt de bouw een investering van 800 miljoen dollar. De woordvoerder van Vopak wilde daar geen commentaar op geven. De terminal komt, als het project inderdaad doorgaat, voor 90 procent in handen van Vopak. De resterende 10 procent is voor Shell.
De zogeheten Fos Faster LNG Terminal krijgt volgens de plannen in eerste instantie een capaciteit van 8 miljard kubieke meter. Dat is meer dan 15 procent van het huidige jaarlijkse gasverbruik in Frankrijk.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl