SBS nam in januari 2006 Yorin over van RTL. SBS noemde het toen een
belangrijke stap als onderdeel van haar crossmediale strategie. In april
2006 werd het radiostation omgedoopt in Caz. SBS had de ambitie om er een
leidende radiozender van te maken. Dat is niet gelukt. Integendeel. Het
marktaandeel stond onder druk en kwam niet verder dan 2 procent in mei.
Recentelijk verlieten gezichtsbepalende deejays al de zender.

Concurrenten als Q-music, Radio 538 en Sky Radio bleken te sterk. Na veertien
maanden onder de nieuwe naam heeft SBS nu besloten de zender te verkopen.

De overname is volgens zakelijk directeur André Kreuzen van SBS
bovendien economisch aantrekkelijk. Mogelijk speelt ook De Telegraaf een
rol, dat belangen heeft in zowel de Sky Radio Groep als met SBS (en daarmee
Caz). De regels van de frequentieverdeling bepaalt dat een partij een
beperkt aantal ongeclausuleerde FM-pakketten mag bezitten.

Op 30 juni gaat de overname in, daarna is Arrow Classic Rock te horen op de
frequentie van muziekzender Caz. Ad Ossendrijver, eigenaar en directeur van
Arrow Media Groep, is vooral blij dat Arrow Classic Rock nu een
FM-frequentie te pakken heeft. "FM zal ten opzichte van onze huidige AM
veel meer luisteraars naar de zender trekken en ook in de auto wordt het
goed toeven", aldus de directeur van Arrow.

Ossendrijver verwacht dat er bij Caz, dat volledig wordt overgenomen,
banen zullen verdwijnen. Financiële details van de overname zijn niet
bekendgemaakt.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl