Dit opmerkelijke duo lanceert straks een kledinglijn geïnspireerd op de
postbode. Het logo van de USPS (posterijen van de VS) zal op de nieuwe
kleding prijken, meldden Amerikaanse media woensdag.
De kledinglijn, ‘Regen, hitte en sneeuw’, die in samenwerking met Wahconah
wordt ontworpen en gemaakt, "brengt de posterijen in de avant-garde van de
functionele mode", aldus een topman bij de USPS, Steven Mills. Het blijft
volgens hem niet bij kleren, maar er zullen ook bijbehorende ‘postmodieuze’
accessoires worden gemaakt.
Wahconah topman Isaac Crawford voorspelde enthousiast dat de kledinglijn
"imagobewust en eersteklas" zal zijn. Ze geeft volgens Crawford de kracht en
romantiek van de posterijen weer "en het idee dat die samen met ons land
zijn begonnen". De geschiedenis van de USPS gaat terug tot 1775, een jaar
voor de onafhankelijkheid van de VS.
De ‘postmode’ richt zich eerst op mannen, maar de ondernemers hopen dat er
vervolgens ook een postmode voor vrouwen wordt ontworpen. De verkoop moet in
2014 beginnen.
USPS leed in het eerste kwartaal van het boekjaar 2013 al een verlies van
bijna 1 miljard euro. USPS is een staatsbedrijf. De communicatie via
internet heeft net als elders bij de post voor verliezen gezorgd en tot
sluiting van talrijke postkantoren geleid. USPS heeft net aangekondigd dat
de bezorging op zaterdagen vanaf augustus komt te vervallen.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl