"We moeten niet hebben dat vijf miljoen mensen tegelijk achter hun computer
gaan zitten”, zei directeur Nick Jue van ING Bank donderdag.

ING kondigde in mei 2007 al aan dat het merk Postbank zou verdwijnen. Volgens
Jue past het merk niet meer bij de ambitie die ING heeft, ondanks de bekende
naam en daarbij horende blauwe leeuw.

Oranje geldautomaten
De afgelopen maanden zijn alle 2.600 geldautomaten al oranje gekleurd, in 2009
wordt de weg vervolgd met een verdere ombouw van de kantoren en het
verstrekken van oranje bankpassen. Vanaf 10 februari neemt iedereen bij het
gecombineerde bedrijf de telefoon op met de ING-naam, zo stelt Jue.

Het gaat om een gigantische operatie. Om alle klanten na de jaarwisseling op
de hoogte te brengen, verstuurt ING ruim acht miljoen brieven. Om alle
passen te vervangen, maakt de bank dagelijks 51.000 nieuwe passen. In het
derde kwartaal ontvangen de laatste klanten naar verwachting hun eerste
oranje exemplaar.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl