“Als je als klant vaak terugkeert bij een winkel en je voegt regelmatig producten toe aan je mandje, dan wil je niet telkens lastig gevallen worden met lastige vragen over betalen,” vertelt Jelmer Borst, product owner bij Picnic.

In de Finance Innovation Podcast praat Sacha de Boer met experts over de laatste ontwikkelingen in het payments-landschap. Deze eerste aflevering ontvangt ze Borst en Hugo Reijkens, Director Digital Payments  Mastercard over de nieuwste innovatie: de digitale betaalpas.

Nederlanders zijn al volop gewend aan online betalen. Dus wil Sacha weten: wat voegt de digitale betaalpas dan precies toe? Het idee, legt Reijkens uit, is dat vrijwel iedere Nederlander al over een ‘gewone’ betaalpas beschikt. De digitale betaalpas biedt de mogelijkheid om diezelfde pas eenmalig toe te voegen tijdens het check-outproces bij een deelnemende winkel. “En vanaf dat moment kun je met slechts één klik afrekenen.”

Hugo Reijkens van Mastercard

Om de digitale betaalpas als innovatie in de praktijk uit te testen, draaide Mastercard samen met Picnic een pilot. Borst: “De digitale betaalpas bevestigt de vertrouwensband die wij met onze klanten hebben.”

Meer weten over hoe klanten reageerden? En hoe het zit met de veiligheid van de digitale betaalpas?

Luister de aflevering van de Finance Innovation Podcast hieronder.

In de Finance Innovation Podcast – een podcast van Mastercard en Business Insider – praat Sacha de Boer met experts over de laatste ontwikkelingen in het ‘payment-landschap’. Check de podcastserie hier op Spotify.