Dit meldde het concern woensdag.
PCM, uitgever van onder meer het AD, NRC Handelsblad en de Volkskrant, heeft
in 2007 het bedrijfsresultaat met 18,7 procent zien groeien. Ook de
nettowinst nam toe, van 6,4 miljoen euro in 2006 tot ruim 24 miljoen in
2007.
De verbetering van het bedrijfsresultaat is volgens PCM te danken aan betere
prestaties bij verschillende onderdelen van de onderneming.
Door tegenvallende groei van het aantal personeelsadvertenties, bleef de
omzetgroei met 1 procent achter bij de verwachtingen. De totale omzet van
PCM in 2007 was 644,3 miljoen euro.
PCM liet weten dat het de strategische opties voor de educatieve uitgever
ThiemeMeulenhoff gaat onderzoeken, waarbij verkoop van het onderdeel niet is
uitgesloten. ThiemeMeulenhoff is goed voor 10 procent van de groepsomzet en
telt op dit moment 255 medewerkers. "Zodra hiertoe aanleiding is, zal
PCM nadere mededelingen doen”, aldus het concern.
Het uitgeefconcern geeft geen concrete omzet- en resultaatverwachting af voor
het komende jaar. "Terughoudendheid is op zijn plaats voor de
omzetverwachting. De economische groei blijft achter en de eerste maanden
van 2008 laten zien dat de advertentiemarkt achterblijft bij de verwachting
en bij het niveau van 2007", aldus PCM. Voor de
personeelsadvertentiemarkt wordt dit jaar geen groei verwacht.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl