Huismerkfabrikanten slaan alarm

Huismerkfabrikanten beklagen zich over wurgcontracten met supermarkten. De strijd om een plekje in het schap breekt hen op, zo schrijft Het Financieele Dagblad woensdag. Supermarkten hebben volgens brancheorganisatie Private Label Consult een ,,obsessieve fixatie op kostenreductie”. Sinds de prijzenoorlog in 2003 begon zijn al verschillende huismerkfabrikanten omgevallen.

DE TELEGRAAF

Nederlander moet sneller naar de dokter, vindt Philips

Philips verwacht meer omzet te halen uit medische apparatuur die mensen zelf in huis halen om hun gezondheid te testen. Dat zegt directievoorzitter Harry Hendriks (Philips Benelux) woensdag in de Telegraaf. De Nederlander moet zich volgens hem echter eerst laten overtuigen van het nut van die producten. Uit onderzoek van GfK, in opdracht van Philips, blijkt dat Nederlanders relatief lang wachten voor ze uitgaven doen aan gezondheidszorg. Philips wil de consumenten overhalen de eerste zorguitgaven eerder te doen, bijvoorbeeld door de aanschaf van een bewegingsmeter.

ALGEMEEN DAGBLAD

Internetabonnement voor Apple's iPad blijkt dure grap

Telecombedrijven proberen een graantje mee te pikken van de Nederlandse introductie van de iPad, aanstaande vrijdag. KPN, T-Mobile en Vodafone bieden internetabonnementen voor de tabletcomputer, maar die zijn een stuk duurder dan dan de abonnementen voor internet op de mobiele telefoon. Dat schrijft het Algemeen Dagblad woensdag.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl