Onder de streep staat er waarschijnlijk een plus, dankzij een boekwinst op de verkoop van de Amerikaanse dochter Panos. Naar verwachting zal Wessanen ook dit jaar fors inzetten op het verder ondersteunen van de merken (zoals Zonnatura en Beckers) middels innovaties en marketing. De hogere kosten voor marketing zullen op korte termijn de winstgevendheid onder druk blijven zetten.

,,Tekenen van een pick-up in omzet zouden positief zijn, maar wij hanteren liever een houding van eerst zien dan geloven”, aldus SNS Securities’ analist Richard Withagen. Volgens de marktvorser moet de sterkere merkfocus leiden tot een omzettoename. ,,Tot nu toe hebben we weinig tekenen hiervan gezien, dat verklaart onze negatieve kijk op de aandelen.” SNS heeft een reduce-advies en een koersdoel van 2,50 euro.

Maandag noteerde het aandeel om 15.30 uur 0,4 procent hoger op 2,71 euro. De MidKap verloor tegelijkertijd 0,5 procent.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl