"De Franse, Spaanse en Portugese uitzendmarkten ondergaan een
buitengewone neerwaartse beweging als gevolg van de kredietcrisis”, zei
topman Ron Icke van USG People. Hij zei dat het bedrijf met de reorganisatie
anticipeert op aanhoudende moeilijke marktomstandigheden in 2009.
USG People wil met de reorganisatie jaarlijks 25 miljoen euro aan kosten
besparen. Het neemt eenmalige lasten van in totaal 12 miljoen euro, die
geboekt worden in het vierde kwartaal. In diezelfde periode moet het bedrijf
68 miljoen euro afschrijven op de boekwaarde van zijn activiteiten in met
name de drie genoemde landen.
De vooruitzichten voor de lange termijn in Zuid-Europa zijn volgens USG People
"onverminderd positief." Vooral in Spanje is uitzendwerk nog een
onderontwikkeld terrein vergeleken met de rest van Europa. Nieuwe Europese
regels ten aanzien van flexwerk kunnen daar de komende drie jaar verandering
in brengen.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl