Dat blijkt uit cijfers die GfK Panel Servies donderdag heeft bekendgemaakt.

Meer winkelbezoeken
De omzetgroei is vooral te danken aan meer winkelbezoeken door consumenten.
Sinds maart signaleert GfK 4 procent meer winkelbezoeken. Het
marktonderzoeksbureau constateert dat consumenten vaker op aanbiedingen
afkomen en ook meer verschillende supermarkten bezoeken.

Over de maanden mei en juni steeg de omzet zelfs met 5,2 procent. Deze cijfers
rechtvaardigen volgens GfK de verwachting dat de groeiprognose van 2,5
procent voor dit jaar waarschijnlijk 1 procent hoger kan uitvallen.

Consumenten blijken minder trouw aan een bepaalde supermarkt en bezoeken
steeds meer verschillende formules. Afgelopen jaar bezocht de gemiddelde
consument 4,6 van de 18 grootste formules in ons land tegen 4,2 in 2006.

Albert Heijn
Vooral Albert Heijn, Lidl en Jumbo trokken afgelopen jaren veel extra klanten,
terwijl de afstand tussen Aldi en Lidl steeds kleiner wordt. De grotere
AH-winkels hebben al ruim een miljoen huishoudens als klant.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl