De prijsgarantie van Albert Heijn werkt negatief, nu consumenten
de laatste dagen massaal met gratis producten de winkel uitlopen. Dat het
schrijft het Financieel Dagblad dinsdag
16 juni.
Studenten met Brand
Er waren studenten die een kratje Brand vonden dat goedkoper was dan de
bonusaanbieding bij AH en vervolgens 85 kratten insloegen bij ’s lands
grootste kruidenier. Daarnaast kregen ze nog appeltaarten toe.
Albert Heijn heeft de actie inmiddels noodgedwongen moeten inperken. Want niet
alleen bier, maar bijvoorbeeld ook wasmiddelen werden massaal ingeslagen. Zo
kocht een klant 78 flessen Ariël-wasmiddel.
Effect nu negatief
Nu mag een consumenten maximaal zes artikelen kopen. Maar inmiddels is het
hele effect van de actie weg. Sterker, de actie werkt nu averechts, zegt
Wilbert Schreurs docent reclamegeschiedenis aan de Vrije Universiteit van
Amsterdam tegen het Financieele Dagblad. "Ik kan me niet voorstellen
dat dit goed is voor Albert Heijn".
"De actie zou de goedkope producten moeten benadrukken. Maar de aandacht
gaat nu uit naar waar Albert Heijn níét de goedkoopste is. Terwijl het
bedrijf tot nu toe juist zulke goede marketing voerde. Zelfs met de
voetbalplaatjes, een jaren oud concept, wisten ze te scoren. Ik kan me
voorstellen dat ze daardoor een beetje overmoedig zijn geworden."
Meer op fd.nl
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl