Waar merken als V&D en Macintosch in zwaar weer verkeren, komt Brabantia op een positieve manier in het nieuws. Op 1 maart 2015 lanceerden zij hun nieuwe campagne: “Love Nature”, waarbij ze aangeven voor iedere verkochte Brabantia-droogmolen een boom te planten.
WeForest
Het bedrijf slaat de handen ineen met de internationale non-profit organisatie WeForest. WeForest zet zich in voor duurzame herbebossing. Zo plant het biodiverse bossen in tropische landen over de hele wereld om opwarming van de aarde tegen te gaan. Daarnaast stimuleert het de lokale economie in de armste landen op een duurzame manier.
Brabantia helpt
Er wordt nu geprobeerd om de Sahel — een smalle strook land tussen de Sahara en het tropisch regenwoud langs de Golf van Guinea — te beschermen tegen verdere afbraak van de biodiversiteit en de gevolgen van de klimaatverandering. Brabantia hoopt dit project te kunnen ondersteunen en streeft naar het planten van 500.000 bomen. Eén voor iedere droogmolen die ze verkopen tussen 1 maart en 31 december 2015.
Tijn van Elderen, CEO van Brabantia, zegt hierover: “Iedere keer wanneer je je was buiten ophangt, bescherm je het milieu. Daarnaast is het beter voor je kleren en bespaar je geld en energie. Op deze manier kun je thuis echt een verschil te maken. En dat voelt goed.”
Brabantia droogmolens
De Brabantia droogmolen is er in veel verschillende uitvoeringen. Je kunt kiezen voor een compacte droogmolen, de Wallfix-wanddroger voor aan de muur of bijvoorbeeld de Smartlift. Alle droogmolens zijn sterk, stevig en eenvoudig in gebruik. Houd jij ook van die frisse geur van zongedroogde kleren? Draag dan nu je steentje bij.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl